Tematyka
Jak rozpocząć pracę na platformie? Jak zalogować się do platformy Akademia Symfonii?
Rozpoczęcie korzystania z Platformy
1. W ramach wykupionej usługi Akademii Symfonii mają Państwo dostęp do Platformy szkoleniowej zgodnie z obowiązującym na dzień zakupu cennikiem oraz poziomem wykupionego pakietu.
2. Symfonia zastrzega sobie prawo do aktualizacji zakresu kursów abonamentowych, w szczególności do usuwania pozycji przeterminowanych.
3. Dostęp do bazy wiedzy online na platformie Akademia Symfonii odbywa się poprzez logowanie z wykorzystaniem adresu e-mail Użytkownika oraz hasła. Prawo dostępu mają wyłącznie pracownicy zarejestrowanych klientów Symfonii.
4. Na Platformie Akademia Symfonii, wszystkie utworzone konta są uwierzytelniane przez Symfonia ID.
5. Pełna instrukcja logowania do Platformy znajduje się tutaj - Instrukcja rejestracji i logowania do platformy.
6. Koordynator i przypisani przez niego Użytkownicy w abonamencie:
- Uzyskują dostęp do wszystkich kursów planu abonamentowego wskazanego w zakupionym Abonamencie.
- Uzyskują możliwość zapisu do całodniowych szkoleń dodatkowych w ramach usługi Akademii Symfonii Premium.
7. Kursy typu e-Learning są udostępniane na platformie Akademia Symfonii do 3 dni roboczych od daty rejestracji użytkownika na platformie.
8. Treści online są dostępne tylko w ramach platformy edukacyjnej, a ich pobieranie, zapisywanie na własnym urządzeniu ani nośnikach cyfrowych i analogowych, kopiowanie i rozpowszechnianie nie jest dozwolone.
Jak dopisać pracownika jako Użytkownika usługi?
Dodawanie Użytkowników zarządzanie usługami
1. Konta Koordynatorów zakładane są automatycznie po uruchomieniu usługi.
2. Koordynator zarządzając Abonamentem, w ramach wykupionego limitu Użytkowników, może przypisać dostęp do usługi nowemu Użytkownikowi wpisując jego adres e-mail oraz usuwać Użytkowników z Abonamentu. Limit określa maksymalną liczbę jednoczesnych przypisanych Użytkowników do usługi.
- Jeżeli konto o wskazanym adresie e-mail już istnieje na Platformie – do koordynatora wysyłany jest email z Platformy o przypisaniu nowej usługi
- Jeżeli konto o wskazanym adresie e-mail nie istnieje na Platformie – konto na Platformie jest zakładane, do Koordynatora wysyłany jest e-mail z Platformy o nowej usłudze wraz z linkiem do założenia konta Symfonia ID.
3. Przypisanie dostępu do usługi nowemu Użytkownikowi odbywa się poprzez wpisanie jego adresu e-mail:
- Jeżeli konto o wskazanym adresie e-mail już istnieje na Platformie – do Użytkownika wysyłany jest email z Platformy o przypisaniu nowej usługi
- Jeżeli konto o wskazanym adresie e-mail nie istnieje na Platformie – konto na Platformie jest zakładane, do Użytkownika wysyłany jest e-mail z Platformy o nowej usłudze wraz z linkiem do założenia konta Symfonia ID.
4. Użytkownik może zalogować się do Platformy dopiero po założeniu konta w Symfonia ID i poprawnym uwierzytelnieniu na stronie logowania. W pierwszym kroku po pierwszym zalogowaniu się na platformie użytkownik proszony jest o uzupełnienie imienia i nazwiska, jeżeli nie zostały te dane uzupełnione przez administratora.
5. Dla Koordynatora dostępna jest strona Zarządzanie usługami. Koordynator widzi na stronie wszystkie usługi, dla których jest Koordynatorem.
6. Koordynator w ramach limitu Użytkowników w usłudze może przypisywać Użytkowników do usługi w ramach wykupionej usługi. Limit określa maksymalną liczbę jednoczesnych przypisanych Użytkowników do usługi. Do limitu wliczany jest Koordynator, co oznacza, że jeśli limit wynosi 1, to nie można nikogo więcej przypisać.
7. Aby zobaczyć przypisanych do usługi Użytkowników Koordynator klika opcję Lista użytkowników przy wybranej usłudze na stronie Zarządzania usługami. Wyświetla mu się lista adresów email przypisanych Użytkowników.
8. Przypisywanie Użytkowników - gdy limit Użytkowników nie został jeszcze wyczerpany, Koordynator zarządzając usługą może przypisać dostęp nowemu Użytkownikowi wpisując jego adres email do Listy użytkowników wywoływanej w zakładce Zarządzanie usługami.
Jeżeli adres email ma niepoprawną składnię, wyświetlany jest komunikat informacyjny.
Po przypisaniu Użytkownika:
- Na Platformie tworzone jest konto Użytkownika
- Użytkownik zostaje zapisany do wszystkich kursów, zgodnie planem abonamentowym wskazanym w abonamencie. Zapisy te mają określany terminy zakończenia dostępu zgodny z terminem ważności wskazanym w usłudze.
- Użytkownik zyskuje możliwość zapisu na szkolenia dodatkowe, zgodnie z planem abonamentowym wskazanym w usłudze i zakupioną liczbą miejsc.
9. Wyczerpany limit Użytkowników – jeżeli limit został wyczerpany przycisk „Przypisz nowego Użytkownika” jest nieaktywny i komunikat brzmi „Twój limit nie pozwala na przypisanie kolejnych Użytkowników”.
10. Przekroczony limit Użytkowników – jeżeli limit został przekroczony przycisk „Przypisz nowego Użytkownika” jest nieaktywny i komunikat brzmi „Przekroczony limit w Abonamencie, usuń .... Użytkownika/ów z Abonamentu”.
11. Usuwanie użytkownika z usługi - Koordynator może usunąć z usługi dowolnego Użytkownika, klikając opcję Usuń z abonamentu. Koordynator jest widoczny jako pierwszy na liście Użytkowników i nie może sam siebie usunąć.
Usunięty z usługi Użytkownik:
- traci zapis do wszystkich kursów planu
- jeżeli zapisany był do szkolenia dodatkowego, to traci do niego zapis (tym samym zwalniając miejsce dla innego użytkownika przypisanego do tej usługi)
- traci możliwość zapisu do szkoleń dodatkowych.
Gdzie znajdę listę szkoleń? Jak zapisać się na szkolenie?
Zakładka "Szkolenia" oraz zapis na szkolenie całodzienne
Zakładkę Szkolenia Użytkownicy mogą znaleźć w pasku narzędzi po lewej stronie ekranu.
1. Szkolenia stacjonarne to moduł, który umożliwia zapis Użytkownikom na wybrany termin, który realizowany jest w trybie stacjonarnym – poza środowiskiem Platformy lub online. Opcja realizowana jest poprzez przycisk Zapisz się.
2. Przycisk (zamiennie):
- „Zapisz się” – przycisk „Zapisz się” dostępny będzie w momencie, gdy będą wolne miejsca do zapisu na szkolenie.
- ”Wypisz się” - przycisk dostępny dla zapisanych osób na szkolenie.
- „Brak miejsc” – przycisk dostępny w sytuacji wyczerpania limitu miejsc.
- „Szkolenie nieaktualne” – przycisk dostępny w sytuacji, gdy termin szkolenia upłynął.
- „Brak uprawnień do zapisu” – informacja, gdy Użytkownik nie może się zapisać na szkolenie, gdy to szkolenie nie jest określone jako dodatkowe w posiadanej usłudze lub gdy liczba miejsc dodatkowych w ramach posiadanych usług została wykorzystana
3. Po dokonaniu zapisu na wybrane szkolenie Użytkownik posiada możliwość wejścia do widoku rozszerzonego. Ponadto, po dokonanym zapisie wysłana jest wiadomość e-mail potwierdzająca jego zapis wraz z podstawowymi informacjami na temat szkolenia.
4. Widok rozszerzony szkoleń dostępny jest po kliknięciu na nazwę szkolenia lub przycisk Wejdź, który jest dostępny tylko dla zapisanych Użytkowników.
5. W widoku rozszerzonym mogą być dodatkowo udostępniane materiały szkoleniowe przygotowujące do szkolenia, materiały poszkoleniowe, wszystkie rodzaje aktywności występujące na platformie w tym: pliki, ankiety, certyfikaty, plik nagrania ze szkolenia.
6. Zapis na szkolenie może być wykonywany samodzielnie przez Użytkownika, ale ta możliwość uzależniona jest od:
- Czy szkolenie jest określone jako szkolenie dodatkowe w posiadanej usłudze.
- Czy liczba miejsc na szkoleniach dodatkowych nie została wyczerpana w ramach posiadanego abonamentu, w danym roku abonamentowym.
7. Każdy zapis Użytkownika pomniejsza liczbę dostępnych miejsc na szkoleniach dodatkowych w ramach tej usługi w danym roku abonamentowym.
8. Jeżeli Użytkownik rezygnuje i wypisze się ze szkolenia dodatkowego to powiększa to liczbę dostępnych miejsc na szkoleniach dodatkowych w ramach tej usługi z którego był zapis i w danym roku abonamentowym z którego był zapis.
9. Liczba miejsc na szkoleniach dodatkowych jest wspólna dla wszystkich Użytkowników danej usługi.
10. Liczba miejsc odnawia się wraz odnowieniem się kolejnego roku abonamentowego.
11. Użytkownik, który zapisał się na szkolenie dodatkowe w ramach dostępnej liczby miejsc na szkoleniach dodatkowych posiadanej usługi, może wypisać się ze szkolenia do terminu jego rozpoczęcia. Po kliknięciu „Wypisz się” przez Użytkownika powiększa się o 1 dostępna liczba miejsc na szkoleniach dodatkowych w usłudze z której był zapis, w danym roku abonamentowym.
12. Użytkownicy mogą wejść w widok kalendarza w którym zaznaczone są szkolenia. Z widoku kalendarza mogą przejść do szkolenia i zapisać się na nie.
13. Gdy w szkoleniu jest „brak miejsc”, czyli zapisanych Użytkowników jest tyle ile na to pozwala zdefiniowana liczba miejsc na szkoleniu, Użytkownik widzi opcję „Włącz powiadomienie o wolnych miejscach”. Po kliknięciu „włącz..” stan zmienia się na „Wyłącz powiadomienie o wolnych miejscach”.
14. W sytuacji gdy Użytkownik ma włączone powiadomienie i zwolni się miejsce w wyniku wypisania się innego Użytkownika lub zwiększenia limitu przez Administratora, Użytkownik dostaje wiadomość e-mail o tym, że zwolniło się miejsce wraz z linkiem do szkolenia. Powiadomienie wysyłane jest jednorazowo i po wysłaniu powiadomień do wszystkich Użytkowników, którzy mają włączone powiadomienia, zostają one wyłączone dla nich.
Gdzie znajdę listę wideo-kursów?
1. Listę wideo-kursów Użytkownicy mogą znaleźć w pasku narzędzi po lewej stronie ekranu w zakładce Katalog usług.Lista wideo-kursów
2. Po kliknięciu w zakładkę Katalog usług Użytkownik wybiera zakupiony przez niego abonament.
3. Tutaj Użytkownik może znaleźć wszystkie wideo-kursy dostępne w ramach jego abonamentu.Lista kursów produktowych oraz kursów merytorycznych - TUTAJ
Definicje
1. Platforma - baza wiedzy online, która jest udostępniona w ramach wybranego Abonamentu, do którego przypisana jest określona grupa kursów oraz materiałów szkoleniowych.2. Abonament – wykupiona przez klienta usługa dostępu przez określony czas do grupy kursów na platformie oraz do grupy szkoleń dodatkowych dostępnych w ofercie.
3. Koordynator – użytkownik Platformy, wskazany w Abonamencie jako dyspozytor dostępów do Abonamentu.
4. Użytkownik – osoba zarejestrowana do Platformy. Ma dostęp do udostępnionych materiałów, w tym do przypisanych Abonamentów.
5. Gość – osoba niezalogowana do Platformy. Ma dostęp do otwartych materiałów w sekcji Poznaj Akademię, do listy kursów w ramach abonamentów oraz harmonogramu szkoleń.
6. Symfonia ID – usługa umożliwiająca logowanie do platform udostępnionych przez firmę Symfonia Sp. z o.o. , w tym do platformy szkoleniowej.
Gdzie znajdę listę webinariów?
1. Listę webinariów Użytkownicy mogą znaleźć w pasku narzędzi po lewej stronie ekranu w zakładce Szkolenia i webinaria.Lista webinariów
2. Po kliknięciu w zakładkę Szkolenia i webinaria Użytkownik może wybrać kategorię Webinary gdzie znajdzie listę wszystkich dostępnych webinariów.